Elevdemokrati

Vi tager eleverne med på råd, udvikling og samarbejde - her gemmer sig meget rigtig godt initiativ og engagement.

To elevråd med én fælles ånd

På Jyderup skole har vi to elevråd - et elevråd for 0.-5. klasse og et elevråd for 6.-9. klasse.

Elevrådet arbejder ud fra en fælles ånd om at skabe de bedste forudsætninger for trivsel, udvikling og demokrati.

Elevrådet arbejder med forskellige indsatser, hvor nogle er aktuelle nu og her - andre hele året, såsom trivsel. I det nye skoleår 2021/2022 vil elevrådet involveres i frihedsforsøget "Børnenes skole", som er vores unikke mulighed for at skabe en stærk, lokal skoleprofil, hvor vi samtidig sættes fri af statslig regulering.

Elevrådet arbejder meget dedikeret og sætter også gang i projekter til gavn for fællesskabet. Vi har bl.a haft et skønt kunstprojekt, hvor eleverne udviklede ”toiletkunst” med det formål, at holde skolens toiletter pæne og rene.

Elevrådet samarbejder med skolebestyrelsen og deltager i de møder der afholdes på skolen.

Sidst opdateret

02.07.2021